هسريابي موفق هسريابي موفق .

هسريابي موفق

همسريابي موفق

ع عوامل مهم ازدواج

يكي از مهمترين مواردي كه در ازدواج بايد به آن دقت شود عوامل بيولوژيكي است مثلا:سن بارداري سالم درخانمها بين 23تا 32 سال است كه باروري در اين سن بي خطر است. اين موارد فقط در مورد زنان صدق ميكند يعني سن مرد در توليد مثل موفق دخيل نميباشد و مردان حتي درسن 70سالگي ميتوانند صاحب فرزندي سالم شوند.

قبل ازهمسريابي عيبهاي يكديگر را ببينيد

از جمله قوانيني كه قشر جوان امروزه به آن توجهي نميكنند و به آن پايبند نيستند قانون روان شناختي و جامعه شناختي است كه ميگويد زوجين قبل از ازدواج موفق بايد عيوب يكديگر را ببينند و بعد از ازدواج چشمهاي خود را بر روي عيوب هم ببندند و سعي كنند از عيب هاي يكديگر چشم پوشي كنند.

برخي افراد قبل ازهمسريابي شيدايي ميپندارند كه بعد ازدواج با فردي كه تفاوت بسيار زيادي با آنها دارند ميتوانند رفتار و طرز فكر اورا تغيير دهند اما بايد بدانند كه گاهي اوقات اصلاح و تغيير همسران اصلا اتفاق نميفتد.

به طور مثال :اگر مردي از يك خانواده ي مذهبي كه به تمام اصول دين پايبند هستند با زني كه اعتقادات چندان برايش اهميتي ندارد ازدواج كنند به اميد اينكع بدحجابي و بي بند و باري اورا اصلاح كند امري كاملا اشتباه و متاسفانه بسيار رايج است.

بي اهميتي به اين موضوعات باعث بيشتر شدن آمار طلاق ميشود.

اول تفاهم بعد بارداري

از جمله اصول اساسي و مهم درهمسريابي شيدايي  درك تفاوت ميان زن و مرد است .زن و مرد اگر هردو به بلوغ فكري رسيده باشند ميدانند كه زن و مرد ازدوجنس مخالف هستند و هرچند رفتاري شبيه هم داشته باشند باز هم با يكديگر متفاوت هستند اين درك متقابل باعث بروز سازگاري و تفاهم بين زوجين ميشود پس تازماني كه تا همسر خود تفاهم نداريد اقدام به بارداري نكنيد .

ازدواج دائم و موقت به معناي يك عمر زندگي با شريك زندگيتان است نه اينكه بعد چند سال به طلاق ختم شود. اميد بارداري بايد بين زوجين حتي اگر بعد از گذشت 3تا5سال صاحب فرزند شدند باز هم وجود داشته باشد .

از جمله عوامل مهم ديگر كه قبل از بچه دار شدن بايد به آن توجه كرد داشتن مسكن و شغل مناسب براي مرد است.


برچسب: همسريابي .شيدايي :ازدواج موفق :ازدواج دايم و موقت،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۲:۲۹ توسط:روح انكيز موضوع: نظرات (0)